Friday 21 September 2012

Alex Bukan Untuk Dipilih-pilih

"Sayang dah habis fikir, sayang rasa abanglah jodoh pilihan terakhir sayang, abang jauh lebih baik daripada Faizal, sayang dah serik untuk memilih. Bagi sayang rupa bukan ukuran, yang penting hati kita bang, hati kita".

Setelah meneliti kata-kata makwenya itu, Alex bingkas bangun sambil hentak meja.

"Woiii!!!, kau ingat aku ni apa nak pilih-pilih, ramai makwe dalam fesbuk berebut-rebut nak ke aku. Pilihan terkahir? Rupa bukan ukuran?

Selepas daripada kejadian itu, mereka clash melalui sistem pesanan ringkas.

5 tahun selepas kejadian, bekas makwe Alex berkahwin dengan lelaki pilihan keduanya, Faizal.

Sementara Alex masih lagi menunggu cinta pandang pertama daripada seorang perempuan yang baru nak belajar bercinta.

"Perempuan tiada kuasa untuk memilih", tegas Alex berulang kali.

Aku yang mendengar kata-kata tu daripada Alex terus geleng kepala. Hati kau keras Lex, keras.

Terus Alex tujukan satu lagu. Iwan Fals-Aku Bukan Pilihan

Aku ulang geleng kepala, hati kau keras Lex, kerassss!!!

No comments:

Post a Comment